הוספת ממ"ד לדירה איך מבצעים ומדוע זה חשוב?

בשנים האחרונות יותר ויותר בעלי דירות הבינו כי הוספת מרחב בטוח לדירה, תאפשר "ראש שקט" בכל הנוגע להתמודדות עם המצב הביטחוני בארץ. באמצעות הוספת ממ"ד או חדר ביטחון מוגן במרחב המגורים – ניתן בעתות מלחמה או בעת איום, להגיע אל מרחב מוגן בקלות, תוך שימוש בממ"ד שנמצא בבית כחדר נעים בו אפשר לשהות לזמן ממושך.

אבל כיצד מוסיפים ממ"ד לדירה?

ממד פירושו – מרחב מוגן דירתי והוא מבנה שהחל את דרכו בשנות התשעים של המאה העשרים וזאת בשל איומים החוזרים ונשנים על אזרחי המדינה. ממ"ד הוא חדר בגודל של 9 מטרים לפחות, עשוי בטון ודלתות בטוחות, כמו גם חלונות המותאמים אישית על ידי מקצוענים שעוסקים בתחום.​ כיום בכל דירה חדשה יש להוסיף את המבנה הבטוח, תוך שחשוב לדעת כי למרות שחדר תקני הינו בגודל של 9 מטרים – כל בעל נכס יכול לבחור את הגודל של חדר ההגנה שהוא זקוק לו בהתאם לגודל המשפחה.

דרישות ופעולות בהוספת מרחב מוגן לבית​

בהוספת ממ"ד לדירה, יש לחווט ולהכשיר את המבנה בהתאם לצרכי הבית, כמו גם שיש לחווט את התשתיות כך שהן יתאימו לחדר המוגן. ניתן לבנות מקום הגנה מושלם וזאת בשיתוף פעולה עם חברות בנייה העוסקות בהוספת מבנים מוגנים לכל מרחב. בממ"ד ניתן להתקין גם מערכות מיזוג אוויר וכל מה שדרוש לשהייה מושלמת בחלל. רצוי לציין שעבודות החשמל מתבצעות אך ורק ע"י חשמלאי מוסמך ולא מומלץ להתעסק בחשמל לבדכם ללא השגחה של אדם מוסמך וכמובן בסופו של התהליך מומלץ לבצע בדק בית בכדי לוודא שאין תקלות.

תהליך הבנייה

בכל הנוגע אל תהליכי הבנייה, כל מה שנדרש הוא קבלת אישורים והיתרים מהרשות המקומית וזאת לאחר שהשגתם את כלל התכניות לבנייה מחברת הבנייה המומחית בתחום. כאשר מוסיפים ממ"ד אל מבנה משותף, יש צורך גם באישורים של השכנים תוך קבלת אישור של יותר מ 60 אחוזים מבעלי הדירות בבניין. בזמן בניית החדר המוגן, מבצעים המומחים חיבור של החדר אל המבנה הקיים, הנחת תשתיות, איטום הגג, הנחת ביב, חיבורי חשמל והתקנת חלונות מוגנים המתאימים לממ"ד כמו גם דלת בטיחותית חזקה ומסיבית. בכך אפשר להשלים את הפעולה, תוך שאנשי המקצוע המומחים כמו חברת בנייה, חברות להקמת חלונות ודלתות לממ"ד– ייסעו לבנות חדר מושלם. באמצעות כל אלה, תוכלו לחוש בטחון בעת מצבי חירום או בזמן מלחמה.

נגישות